Vragen

  • 1. Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

    Deze Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 januari 2011.

    Deze Algemene Voorwaarden zullen worden gebruikt door alle leden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie met uitzondering van financiële diensten als bedoeld in de Wet Financieel Toezicht en voor zover deze diensten onder toezicht staan van de Autoriteit Financiële Markten.

  • 2. Wat zijn de verzendkosten?

    De verzendkosten bedragen: € 5,95 (incl.BTW) per bestelling, ongeacht het aantal bestelde artikelen. Verzending is gratis bij besteding vanaf €25.

  • 3. Hoe stuurt Posters.nl uw bestelling op?

    Deze worden verstuurd in stevige kartonnen dozen. De verzending van de artikelen gaat via PostNL of GLS..

  • 4. Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

    Als u in Nederland woont, kunt u kiezen uit 5 betalingsmethoden:  "IDEAL", "Creditcard", "Rembours", "Paypal", en "Zelf overmaken". 
    Voor verzending naar België kunnen de betalingsmethodes "IDEAL" en "Rembours"niet worden gekozen.

    Creditcard:
    Wij accepteren Visa en MasterCard. U kunt uw creditcardgegevens via de beveiligde SSL procedure veilig invoeren. Wij werken samen met Docdata Payments en zij zorgen samen met uw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.

    Rembours:
    U betaald bij aflevering van uw pakket het verschuldigde bedrag aan de chauffeur. LET OP: Aan deze betalingsmethode zijn bovenop de normale verzendkosten van € 5,95 extra rembourskosten van € 14,95 verschuldigd.

    IDEAL:
    Posters.nl biedt de mogelijkheid met iDEAL te betalen. Dat is betalen in je eigen vertrouwde internetbankieromgeving.
    Je doorloopt dezelfde stappen als je bij internetbankieren gewend bent.

    PAYPAL:
    PayPal is een Amerikaans bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd internetbetalingen. De filosofie is simpel: laat iemand eenmalig keer zijn of haar creditcardgegevens invoeren en daarna nooit meer.
    Om bij Posters.nl te kunnen betalen met PayPal dien je jezelf eerst aan te melden bij PayPal.

    Zelf overmaken:
    Op het moment dat uw bestelling verzendklaar staat, wordt u per mail de factuur met alle betalingsgegevens toegezonden. M.b.v. deze factuur maakt u, onder vermelding van het factuurnummer, het te betalen factuurbedrag over naar Posters.nl. Na betaling zal de verzending van uw bestelling plaatsvinden
    Voor deze betalingsmethode rekenen wij een toeslag van € 1,00 dit omdat wij uw betaling niet automatisch kunnen verwerken.

  • 5. Hoe verloopt de bestelprocedure?

    U kiest eerst op uw gemak het gewenste artikel en klikt op de button Bestellen onder dit artikel. Dit artikel wordt dan in de winkelwagen gelegd. Evt. volgende artikelen kunt u op dezelfde manier toevoegen. Als u hiermee klaar bent, dan gaat u naar de winkelwagen toe (rechtsboven in beeld).
    Als u uw bestelling compleet heeft, dan klikt u op Afrekenen.

    Vervolgens doorloopt u de volgende stappen:

    Aanmelden (stap 1):
    Als u een nieuwe klant bent moet u zich eerst aanmelden. Bestaande klanten kunnen inloggen en dan verschijnt automatisch de reeds eerder ingevulde gegevens.

    Uw gegevens (stap 2):

    Hier moet u alle gegevens invullen, zodat wij uw order kunnen afhandelen. Deze kunt u natuurlijk altijd nog aanpassen als er wijzigingen mochten zijn. U hoeft dan alleen maar opnieuw in te loggen. 

    Betalingswijze kiezen (stap 3):

    Hier moet u uw betalingswijze kiezen.

    Besteloverzicht + Bevestigen (stap 4):

    U krijgt een compleet overzicht van uw bestelling en de door u ingevulde gegevens. Deze kunt u nog eens rustig controleren en evt. kunt u deze nog aanpassen. Als u vervolgens op de button Bevestigen drukt, dan wordt uw bestelling in ons systeem opgenomen. 

    Bevestiging (stap 5):

    Hierna krijgt u de bevestiging dat de gegevens correct zijn verwerkt. U krijgt altijd een bevestigingsmail. Mocht u deze niet ontvangen, neem dan even contact op met de klantenservice.

  • 6. Waaruit bestaan de posters en kunstwerken?

    De reprodukties van onze collectie bestaat uit het volgende materiaal:

    Art-print.
    Onze kunstwerken en kunstreproducties zijn gedrukt op speciaal, kwalitatief hoogwaardig papier/ karton. In dat geval staat er art-print bij de kunstwerken. Het drukwerk op deze papiersoorten is steviger/ dikker dan de drukwerken op posterpapier. 
    Enkele voorbeelden: de papiersoorten Velin Arches, Ingres, en Rives. 
    Een groot deel van onze kunst collectie bestaat uit offset producties en zeefdrukken.

    Posterpapier en geplastificeerde drukwerken.
    Een deel van onze postercollectie wordt gedrukt op posterpapier. Bepaalde posters worden ook voorzien van een plastic laag. In dat geval staat de term 'geplastificeerd' bij de poster.Photo-art.
    Naast posters kunt u ook fotografische kunst bij ons bestellen. Bij deze kunst staat de term Photo-art toegevoegd. Het betreft fotografische kunst van bekende en onbekende kunstenaars. 

  • 7. Waarom moet ik bij een bestelling alle bestelgegevens intikken? 

    Zonder de bestelgegevens zijn wij niet in staat uw bestelling te versturen of contact met u op te nemen, bijvoorbeeld als een bepaalde poster niet meer leverbaar is.

  • 8. Wat gebeurt er met mijn gegevens?

    Uw gegevens worden nooit aan derden doorgespeeld, noch voor ongevraagde reclame doeleinden gebruikt.
    Wij registreren uw naam, betalings- en adresgegevens alleen in ons eigen klantenbestand .

    In dit bestand worden alle gegevens opgenomen die voor ons nodig zijn om uw bestelling te kunnen afhandelen.

    Registratie van deze gegevens vindt plaats volgens de voorwaarden, gesteld in de Wet Bescherming Persoonsgegevens (CBP). Sinds 29-06-2004 staan wij ingeschreven bij het CBP, onder meldingsnummer m1254427.

  • 9. Wat is de gemiddelde levertijd van een artikel?

    Als u op de Info button klikt welke onder elk artikel staat weergeven kunt u de levertijd van het produkt zien. De levertijd is afhankelijk van het wel of niet op voorraad hebben van de bestelde artikel(en).

    Als het product niet op voorraad is staat er: Verzendklaar: ± 2 weken.

    Als het product op voorraad is staat er: Verzendklaar: 1 werkdag.
    Dit betekent dat uw artikel(en) binnen 1 werkdag aan onze bezorgdienst worden aangeleverd en uw bestelling normaal gesproken de daarop volgende werkdag bij u wordt aangeboden.

    Wij streven ernaar om alle posters op Posters.nl uit voorraad te leveren. Als een artikel op voorraad is, dan staat er naast de Info button (onder het artikel)een getal met de actuele voorraad.

    Posters.nl doet geen deelleveringen i.v.m de verzendkosten. Uw bestelling wordt zodra het laatste artikel bij ons binnengekomen is, in één keer verzonden.

  • 10. Retourneren van reeds verzonden artikelen.

    Hier vindt u informatie over het retourneren van onbeschadigde artikelen.

    Zie voor klachten/beschadigingen punt 11.

    Orders of artikelen die door ons nog niet zijn verzonden kunnen te allen tijde kosteloos geannuleerd worden. Dit kan door een email of een telefoontje (lokaal tafief) naar onze klantenservice, telefoonnummer: +31 541 200 750

    U kunt alle artikelen die u bij ons gekocht heeft, tegen bepaalde voorwaarden retourneren.

    Stuur het artikel, het liefst in de originele verpakking, retour.

    Het retour zenden moet binnen 14 dagen na ontvangst van het betreffende artikel geschieden. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. Het artikel moet in ieder geval onbeschadigd bij ons retour komen. Twijfelt u over de manier van verpakken neem dan svp even contact met ons op.

    Let op dat u het artikel met bijbehorende pakbon en in een deugdelijke verpakking terugstuurt. Schrijft u op de pakbon alstublieft de reden van retour en stuur het artikel naar onderstaand adres:

    Posters.nl
    Eektestraat 2A
    7575 AP Oldenzaal
    Nederland 

    Als het artikel door ons onbeschadigd retour ontvangen is zullen wij binnen 14 werkdagen het verschuldigde bedrag aan u overmaken. ALLEEN de kosten voor het retour sturen zijn voor uw rekening.

  • 11. Wat moet ik doen bij een klacht of een beschadiging

    Wij doen ons uiterste best om je snel en zo goed mogelijk van dienst te zijn. Heb je toch een klacht, dan dien je dit zo snel mogelijk te melden.
    Je kunt een e-mail sturen naar onze klantenservice. Omschrijf duidelijk de klacht en vermeld hierbij het ordernummer, artikelnummer en de aankoopdatum.

    Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer +31 541 200 750

    Een klachtenbrief kun je sturen naar:
    Posters.nl
    Eekstestraat 2A
    7575 AP Oldenzaal
    Nederland

    Je krijgt binnen 7 werkdagen antwoord over de afhandeling van je klacht. Neem altijd eerst via klantenservice contact met ons op. Zet in de mail uw klacht of wat er precies aan de hand is en de aard van de beschadiging. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op! 

  • 12. Afleveren van uw bestelling

    Levertijden

    Bij alle artikelen in onze winkel staat een indicatieve levertijd aangegeven. De populairste artikelen uit ons assortiment worden binnen één werkdag verzonden.

    Levering bij meerdere artikelen
    Wanneer u meerdere artikelen in een keer bestelt wordt de levertijd van uw hele bestelling gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd.

    Volgen van uw bestelling

    U kunt te allen tijde de status van uw bestelling bekijken in uw eigen account.

    Verzending van uw bestelling

    Op het moment dat uw bestelling verzendklaar staat ontvangt u van ons een email.

    Uw bestelling krijgt dan de status ‘Verzonden’ en gaat dezelfde dag nog mee met onze vervoerder. Vanaf dan kunt u de bestelling volgen via uw account (onder order) of via de meegestuurde link in bovengenoemde email.

    Wanneer u drie dagen na verzending van bovenstaande email nog steeds uw bestelling niet heeft ontvangen, dan verzoeken we u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice.

    Niet thuis

    Indien u op het moment van aflevering niet thuis bent ontvangt u van onze vervoerder een kaart in de bus en kunt u zelf een nieuw aflevermoment kiezen. Ook is het mogelijk om alsnog een ander afleveradres op te geven.

    Levertijd verstreken, artikel nog niet verzonden

    Het kan voorkomen dat een bestelling niet verzonden is ondanks dat de aangegeven levertijd verstreken is. Een artikel heeft dan in plaats van de status ‘verzonden’ nog steeds de status ‘niet op voorraad’ . We brengen u altijd zoveel mogelijk via een e-mail op de hoogte van dergelijke vertraging. Mocht u na het verstrijken van de levertijd uw artikel nog niet ontvangen hebben dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice
  • 13. Zijn de prijzen op de website incl. BTW?

    Ja, alle genoemde prijzen op onze website zijn incl. BTW