Veelgestelde vragen

Voorraden en levertijden

1. Is de poster van mijn keuze op voorraad?
Onder ieder artikel dat op onze website wordt aangeboden staat de actuele voorraad. Als een artikel niet op voorraad is, kunnen we het bij de leverancier bestellen.
2. Wat is de levertijd van een artikel?
Als een artikel voorradig is en vóór 16.00 wordt besteld, dan wordt uw bestelling dezelfde dag nog verzonden. Indien een artikel niet voorradig is, bedraagt de levertijd +/- 2 weken na bestelling. Wanneer u meerdere artikelen in een keer bestelt, wordt de levertijd van uw hele bestelling gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd. Bij bestellingen van groter volume is het mogelijk om een deellevering aan te vragen. U kunt hiervoor een mail sturen naar klantenservice@posters.be.

Verzending en betaling

1. Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen: € 5,95 (incl.BTW) per bestelling, ongeacht het aantal bestelde artikelen. Verzending is gratis bij besteding vanaf €25.
2. Hoe wordt een bestelling verstuurd en kan ik deze volgen?
Onze bestellingen worden verstuurd in stevige kartonnen dozen. Wij werken nauw samen met onze vervoerder GLS. Op het moment dat uw bestelling verzendklaar staat, ontvangt u een email van GLS. Deze email is voorzien van traceergegevens (track & trace). Klik op de link om uw bestelling te volgen. Wanneer u inlogt op uw account, ziet u dat de bestelling op “verzonden” staat.
3. Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
U kunt uw bestelling op verschillende manieren afrekenen. Op dit moment bieden wij de volgende betaalmethodes aan: Sofort, Bancontact, Visa, MasterCard, Paypal en American Express.

Wanneer het niet lukt uw bestelling af te rekenen, verzoeken we u contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 16.00 uur. U kunt ons ook mailen op klantenservice@posters.be. We streven ernaar binnen 48 uur te antwoorden.

Bestellen

1. Hoe verloopt de bestelprocedure
U kiest het gewenste artikel en klikt op de button 'bestellen' onder dit artikel. Het artikel wordt dan in de winkelwagen gelegd. Op dezelfde manier kunt u meerdere producten toevoegen. Als uw bestelling compleet is, klik dan op 'afrekenen'.

Stap 1: Aanmelden
Als nieuwe klant verzoeken we u eenmalig te registreren. Bestaande klanten kunnen inloggen met hun geregistreerde e-mailadres en wachtwoord.

Stap 2: Uw gegevens & verzendwijze
We hebben uw naam en adresgegevens nodig om de bestelling te kunnen verzenden.

Stap 3: Betalingsgegevens
Kies de gewenste betaalmethode.

Stap 4: Controleer uw bestelling
U ziet een compleet overzicht van de door u geselecteerde producten. Deze kunt u nog eens rustig controleren en eventueel aanpassen. Als u vervolgens op de button 'order plaatsen' klikt, wordt uw bestelling in ons systeem opgenomen en wordt u doorverwezen naar de betaalpagina.

Bevestiging
Nadat de betaling is voltooid, krijgt u een bevestigingsmail. Mocht u deze niet ontvangen, neem dan even contact op met de klantenservice.

Klachten en retouren

1. Wat moet ik doen bij een klacht?
U kunt een e-mail sturen naar onze klantenservice. Omschrijf duidelijk de klacht en vermeld hierbij het ordernummer, uw naam en adres. U kunt de mail sturen naar klantenservice@posters.nl.  U krijgt binnen 2 werkdagen een antwoord over de afhandeling van de klacht.

Als uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u  naar de BeCommerce Geschillencommissie stappen.

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform, dit Europees ODR Platfrom is te bereiken via http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
2. Hoe retourneer ik een artikel?
U kunt uw bestelling tot en met 14 dagen na ontvangst nog annuleren en de koopovereenkomst herroepen. Na herroeping heeft u vervolgens nog 14 dagen om de producten terug te sturen naar onderstaand retouradres.

Posters.be
Afdeling retouren
Dulleweg 17
1721CT Broek op Langedijk
Nederland

Verpak het artikel in een stevige verpakking om beschadigingen te voorkomen.

We stellen het op prijs als u de reden van retour op de pakbon schrijft. In plaats van de pakbon kunt u het modelformulier voor herroeping gebruiken dat u hier kunt downloaden.

Als het artikel door ons onbeschadigd retour ontvangen is, nemen wij binnen 2 werkdagen contact met u op. Terugbetalingen worden, zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping uitgevoerd.

Bij terugbetaling van het product ontvangt u de volledige kosten terug. De kosten voor het retour sturen van het product zijn voor eigen rekening.

U mag de producten beoordelen/gebruiken zoals dat in een winkel ook mogelijk is. Wanneer u de producten op een andere wijze gebruikt dan hiervoor beschreven is en er hierdoor beschadigingen aan het product ontstaan, dan bent u voor deze waardevermindering aansprakelijk.

U kunt de koop van uw producten binnen 14 dagen ontbinden door een mail te sturen naar klantenservice@posters.be waarin u aangeeft dat u de gekochte producten wil retourneren. U kunt ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping en dit ingevuld naar klantenservice@posters.be mailen. U kunt hier het modelformulier downloaden.

Producten die speciaal voor u op maat gemaakt worden, zijn uitgesloten van het wettelijk herroepingsrecht. Dit zijn alle producten die u door Posters.nl op maat laat inlijsten. Dit zijn alle lijsten die u bestelt via de "inlijstmodule" waar u zelf de maat en uitvoering kiest van de lijsten, het glas en eventueel een passe-partout. De inlijstmodule wordt geactiveerd via de knop bekijk ingelijst op de productpagina.

Garantie

1. Heb ik garantie op mijn aankoop?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.